top of page

AI på jobbet

Tillsammans med vår samarbetspartner ger vi en nödvändig 3-timmars onlinekurs. Kursen är skräddarsydd för att hjälpa anställda på svenska företag och offentliga institutioner att förstå och utnyttja kraften i AI. På så vis kan du effektivisera ditt dagliga arbete, spara mycket tid och göra arbetsdagen mer intressant. Haktappning utlovas!

​

AI på jobbet går att få som:

​

Kontakta oss för uppläggs- och prisförslag

Telefon: 0920-22 25 52
E-post: info@bothniagruppen.se

Eller skriv i chattrutan nere till höger.

AI på jobbet hos Bothniagruppen​

​

Om du någon gång under din arbetsvecka sitter vid en dator, så kommer dessa 3 utbildningstimmar bli de bäst satsade timmarna på väldigt länge. De flesta kommer kunna halvera sin skärmtid, utan att tappa i kvalitet.

​

Som du säkert vet så har AI fullkomligt exploderat sista halvåret i och med ChatGPT och en rad andra AI-verktyg. I stort sett varje dag kommer det nya och mer eller mindre revolutionerande funktioner. Vi kommer strunta i 70 % av dem! Dessa tre timmar kommer handgripligen att lära ut de 30 procent som ger bäst resultat i form av tidsbesparing och nytta – idag.

​

Målgrupp

Du som på ett eller annat sätt använder dator i ditt arbete.

​

Kursen innehåller bland annat

  • Hur du halverar tiden du idag lägger på att skriva mejl eller övriga texter, rapporter, presentationer, manualer m.fl.

  • Hur du koncentrerar, utvidgar, korrar, punktlistar det viktigaste, rubriksätter och styckeindelar, luftar upp eller målgruppsinriktar dina eller andras texter.

  • Hur du transkriberar talat ljud till text utan forntidens verktygs många språkliga fel, som krävde tidsödande manuell handpåläggning.

  • Hur AI kan hjälpa dig att åstadkomma något avancerat i ex. Excel, som du kan formulera “muntligt”, men inte skript-mässigt.

  • Hur du enkelt gör alla dina digitala kanaler mer och billigare sökbara på Google.

  • Hur du lättare kan posta smarta, underhållande texter på sociala medier.

  • Hur du kan låta en AI skapa anpassade upplevelser för varje kund. Genom att föreslå produkter baserat på tidigare köp eller sökningar, skapa personliga rekommendationer, och till och med anpassa användarens webbplatsupplevelse. 

  • Hur du förhåller dig till juridiken, ex. GDPR, företagshemligheter, upphovsrätt etc.

  • Hur en AI-chatbot kan lösa snabb kundservice, besvara vanliga frågor, och till och med genomföra försäljningar. Jupp, detta fungerar idag till skillnad från för 6 månader sedan.

​

Kontakta oss om du har fler frågor om AI på jobbet

Telefon: 0920-22 25 52
E-post: info@bothniagruppen.se

Eller skriv i chattrutan nere till höger.

bottom of page